Informarea corectă, doar din surse oficiale, este foarte importantă. Cu calm, responsabilitate, toleranță și dând dovadă de solidaritate vom trece împreună și peste această situație! Numai bine vă doresc


DE 29 DE ANI – REPREZENTARE NAȚIONALĂ ȘI INTERNAȚIONALĂ A ASOCIAȚIILOR DE PROPRIETARI DIN ROMÂNIA! ORGANIZAȚIE MEMBRĂ IUT – INTERNATIONAL UNION OF TENANTS

Arhiva pentru decembrie, 2010

La Multi Ani 2011!

joi, decembrie 30, 2010 15:39

Acest post a fost postat in categoria: Noutati

Modalitatea de determinare a procentelor 30 – 50% aplicabile asociatiilor de proprietari care au montate repartitoare de costuri pentru incalzire

miercuri, decembrie 22, 2010 11:02

Către: ANRSC –BUCURESTI
In atentia  D-lui Director Iulian Bandoiu

Uniunea Asociaţiilor de Proprietari Prahova cu sediul în Ploiesti, Str. General Vasile Milea, Bloc 7A Etaje, prin reprezentantul sau legal presedinte Ene Ioan la solicitarea asociatiilor de proprietari afiliate, care au intrat sub incidenta prevederilor Ordinului 343/2010, va rugam sa ne transmiteti modalitatea de determinare a procentelor 30 – 50% aplicabile asociatiilor de proprietari care au montate repartitoare de costuri pentru incalzire si in ale căror condominii există mai multe sisteme de incalzire (respectiv si centrale termice precum si alte sisteme de incalzire). De asemenea, din experienta noastra in relatia cu asociatiile de proprietari, nici in situatia in care se montează etalonul si s-a efectuat inventarierea de catre reprezentantii asociatiilor de proprietari-asa cum prevede Ordinul 343/2010, calculul nu este corect,aparand situatii in care coeficientul este mai mare de 50%.

Trebuie avut in vedere faptul ca la montarea repartitoarelor de costuri au fost efectuate de catre proprietari si alte cheltuieli suplimentare si anume izolarea tevilor din apartamente-deoarece asa prevedea legislatia in vigoare la momentul respectiv.Totodata au fost schimbate tevile din apartamente cu instalatie de pexal sau polipropilena unde transferul de caldura nu mai este acelasi ca in condominiile unde inca exista tevi comune din fier sau cupru.Pentru aceste  operatii au fost investite sume deloc neluate in calcul de catre proprietari fara a primi nici un leu din parte Statului.

După opinia noastră, un apartament care a izolat coloanele de încălzire din interiorul său conform unui STAS, nu trebuie sa mai platească căldura pentru acestea. De asemenea pentru aplicarea acetui ordin trebuiau  parcurse câteva etape si anume:

  • termoizolarea condominiului (în ţările UE date exemplu, blocurile sunt termoizolate) in aceasta situatie economia de caldura fiind de peste 20% din start;
  • echilibrarea hidraulică- deoarece după montarea robinetilor termostatati se produce un dezechilibru hidraulic fapt ce duce si la un dezechilibru termic;
  • robineţii termostatati folositi în România au temperatura de pornire de la 6 grade, în UE 12 -14 grade;
  • în România intr-un condominiu există mai multe sisteme de încălzire, în ţările UE date exemplu de catre ANRSC in cadrul discutiilor avute, există un sigur sistem de încălzire;
  • inventarierea intregii instalatii de termie din condominiu şi calcularea procentelor aferente partii comună;

Am contactat ANRSC Ploieşti pentru lămuriri, dar raspunsurile nu sunt logice si nu au o bază reală matematica şi tehnica, motiv pentru care ne-am adresat dumneavostra,solicitandu-va un  un răspuns scris.

Considerăm ca acest Ordin 343/2010 trebuia să minimalizeze erorile de calcul şi nu să arunce în haos asociaţiile de proprietari, permiterea consumatorilor finali de a lua decizii în cunoştinţă de cauză cu privire la consumul de energie termică oferindu-le  informaţii relevante în acest domeniu.

In cazul în care nu există un raspuns corect va solicităm  să modificati  Ordinul 343/2010 sau să „recomandaţi” aplicarea acestuia. Consideram ca este un abuz deoarece acest repartitor martor pe care asociatiile de proprietari sunt obligate sa il monteze nu este relevant pentru determinarea procentelor.

Consideram ca s-au incalcat drepturile asociatiilor de proprietari avand in vedere faptul ca intre asociatiile de proprietari si firmele care calculeaza suma de plata ce revine proprietarilor care au repartitoare de costuri montate, exista un contract incheiat conform Codului Civil, si orice modificare aparuta se face in baza unui act aditional.

Următoarele demersuri pe care le vom face este de a strange semnături de la asociatiile de proprietari pentru a cere Presedenţiei, Parlamentului şi Guvernului României anularea ordinului 343/2010, si totodata vom solicita, in solidar cu reprezentantii asociatiilor de proprietari din tara la Curtea Constitutionala anularea Ordinului 343/2010.

Cu deosebita stima,

Presedinte UAP.Prahova,

ENE  IOAN

Acest post a fost postat in categoria: Stiri Locale

Comunicat

luni, decembrie 13, 2010 9:52

Liga Asociatiilor de Proprietari Habitat si organizatiile membre au constatat ca o serie de furnizori transmit cu intarziere facturile catre consumatori, fapt ce provoaca probleme majore in realizarea listelor de intretinere, achitarea facturilor si pot genera dificultati in functiomarea asociatiilor de proprietari/locatari.

Liga Asociatiilor de Proprietari Habitat informeaza asociatiile de proprietari/locatari si cetatenii care au contracte de furnizare individuale ca s-au facut permanent interventii pentru ca facturile transmise de furnizorii serviciilor comunitare de utilitati publice, de energie electrica si gaze naturale sa ajunga la timp la consumatori.
Facem un apel catre toti consumatorii care nu primesc facturile în termen legal sa se adreseze emitentului facturii cu o sesizare scrisa.
O copie a acestei sesizari trebuie transmisa si Ligii Habitat astfel incat sa demonstram Autoritatilor de Reglementare (ANRE si ANRSC) cazurile in care furnizorii nu respecta prevederile legale in relatia cu consumatorii. Autoritatile de reglementare sunt obligate sa ia masurile necesare pentru a corecta eventualele abuzuri sau neconformitati.
Va rugam sa procedati in acelasi mod în orice problema pe care o aveti cu furnizorii.

In cazul în care se refuza primirea sesizarilor scrise, va recomandam sa solicitati precizarea pe sesizare a numelui persoanei care refuza primirea acesteia, insotita si de semnatura acestei persoane. Dupa aceea, trebuie sa va adresati Oficiului Judetean pentru Protectia Consumatorilor, trimitand si o copie catre Liga Habitat.

Acest post a fost postat in categoria: Noutati

Propunere de modificare Legia gazelor nr. 351/2004

vineri, decembrie 10, 2010 9:46
Catre: Camera deputatilor
in atentia: Doamnei Deputat / Domnului Deputat

Stimata doamna, Stimate domnule,

Propunere de modificare a Legii gazelor nr. 351/2004

Pentru evitarea situaţiilor asemănătoare celei apărute în municipiul Timişoara, când, în data de 25.11.2010, locuitorii oraşului au rămas câteva ore în frig şi fără apă caldă, fără să fie anunţaţi, deoarece furnizorul de gaz, OMV Petrom Gas, a oprit gazul către Colterm, fără informarea cetăţenilor, propunem adoptarea unei modificări legislative, care să condiţioneze dreptul furnizorilor de gaz de a limita sau întrerupe furnizarea de gaze naturale, în caz de neplată, către consumatorii noncasnici, care prestează servicii de termoficare pentru una sau mai multe localităţi aferente unei unităţi administrativ-teritoriale, de asigurarea informării cetăţenilor cu privire la limitarea şi/sau întreruperea furnizării.

Având în vedere că, potrivit art. 10, alin. 1, lit. b) şi c) din Anexa 2B, Condiţii-standard
pentru furnizarea reglementată a gazelor naturale la consumatorii noncasnici, Ord. ANRE nr. 77/2009, limitarea furnizării gazelor naturale şi/sau întreruperea furnizării, în caz de neplată a facturii, în termenul stabilit în contract, se face cu un preaviz de 5 zile calendaristice, propunem ca prin lege acest preaviz să fie adus şi la cunoştinţa cetăţenilor, prin comunicarea preavizului în mass-media locală (în cel puţin un ziar, un post radio şi o televiziune), cât şi, în scris, organizaţiilor neguvernamentale care reprezintă interesele asociaţiilor de locatari/proprietari.

Anexăm propunerea de modificare a Legii gazelor nr. 351/2004.

Multumindu-va anticipat pentru colaborare, va asigur de deplina noastra consideratie.

PRESEDINTE

Mihai Mereuta

Acest post a fost postat in categoria: Noutati

Campania „UN PLUS DE SIGURANŢĂ”.

vineri, decembrie 10, 2010 9:42

Mâine, 10 decembrie a.c., la orele 11.30, jurnaliştii acreditaţi la Inspectoratul de Poliţie Judeţean Brăila sunt invitaţi să participe la o întâlnire a poliţiştilor brăileni cu reprezentanţii unei asociaţii de proprietari care au câştigat un premiu la nivel naţional în cadrul Campaniei „UN PLUS DE SIGURANŢĂ”.

Întâlnirea va avea loc la sediul Asociaţiei de Proprietari, nr.251, din Brăila, Aleea Energiei, nr.6, blocul 27.

Din partea Inspectoratului de Poliţie Judeţean Brăila vor participa reprezentanţi ai Compartimentul de Analiză şi Prevenirea Criminalităţii, poliţistul de proximitate din zonă, agent şef Dan Cărădan, preşedintele Federaţiei Uniunii Asociaţiilor de Proprietari Brăila, domnul Covache Marian, şi reprezentanţii asociaţiei de proprietari câştigătoare.

Lansarea acestei campanii, împreună cu organizaţia profesională a specialiştilor în tehnică de securitate, a fost motivată de interesul comun de a trage un semnal de alarmă, de a face un demers de conştientizare şi implicare a cetăţenilor într-un efort de autoprotejare în faţa pericolului infracţional.

UN PLUS DE SIGURANŢĂ înseamnă înainte de toate un PLUS de informaţie, înseamnă un PLUS de cunoaştere, înseamna un PLUS de tehnologie.

UN PLUS DE SIGURANŢĂ înseamnă, totodată, mai puţină ignoranţă, mai puţină neglijenţă, mai puţină superficialitate!

Sunt, aşadar, cel puţin două mesaje pe care campania le va promova. Acela al informării despre sistemele de securitate existente pe piaţa românească şi, al doilea, de a utiliza corespunzator aceste sisteme după achiziţionare.

Citeste tot articolul »

Acest post a fost postat in categoria: Stiri Locale

Agenţia Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei

vineri, decembrie 10, 2010 9:40

Către, Agenţia Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei

Domnului Preşedinte Iulius Dan Plaveti

Federaţia Asociaţiilor de Locatari Timişoara, cu sediul Timişoara, str. Braşov nr. 8, reprezentanta a 3352 de asociaţii de proprietari /locatari vă  solicităm sprijinul, având în vedere situaţia creată de E.ON Gaz, care nu respectă termenele prevăzute de actele normative în vigoare pentru trimiterea facturilor.

În acest sens reprezentanţii asociaţiilor de proprietari doresc să depună sesizări pentru că E.ON GAZ nu a trimis la timp facturile astfel încât asociaţiile să poată întocmi listele de cheltuieli. Pentru simpla depunere a acestor sesizări ei trebuie să aştepte la cozi interminabile, ore în şir, deoarece, toata lumea, şi cei care, ca urmare a somaţiilor că li se întrerupe furnizarea dacă nu semnează contractele care nu sunt în concordanţă cu Ordinul ANRE nr. 77/2009, şi cei care doresc informaţii sau copii după facturi deoarece acestea nu au fost primite, şi cei care vor sa depună o solicitare/reclamaţie stau la o coadă până în stradă.

În acest sens vă solicităm sprijinul pentru ca cetăţenii să nu fie nevoiţi să aştepte ore în şir pentru depunerea unei simple solicitări/reclamaţii. Considerăm ca astfel se încearcă descurajarea depunerilor de solicitări/reclamaţii iar depunerea acestora  prin intermediul poştei nu este dorită deoarece reprezentanţii asociaţiilor doresc sa aibă cât mai curând dovada depunerii lor (reclamaţia cu număr de înregistrare şi ştampila E.ON GAZ).

Mai mult, spre surprinderea noastră, începând de azi 09.12.2010, la Registratura E.ON GAZ, nu se primesc solicitări/reclamaţii de la asociaţiile care nu au semnat noile contracte impuse de aceştia.

Acest post a fost postat in categoria: Noutati