Arhiva pentru Iulie, 2011

COMUNICAT: Proiectul de lege privind incheierea de contracte individuale pentru serviciile comunitare de utilitati publice din condominii

Luni, Iulie 25, 2011 15:08

Contractarea individuala in sine nu este suficienta, problema o reprezinta facturarea individuala in baza unei contorizari individuale.

Facturarea in sistem pausal in baza actualului sistem de utilitati in cadru cladirii nu rezolva limitarea accesului la utilitate a rauplatnicului.

Si in cadru legislatiei actuale furnizorii pot da in judecata direct rauplatnicii (totul e sa doreasca), asociatia avand dreptul sa cesioneze debitele catre furnizorul de servicii.

Daca se porneste pe ideea contractarii si contorizarii individuale atunci necesara schimbarea sistemului de distributie pe verticala intr-un sistem pe orizontala ceea ce implica costuri deosebite pentru proprietari.

In multe orase unde au functionat contractele individuale s-au desfiintat asociatiile de proprietari ceea ce a avut ca rezultat degradarea cladirilor.

Trebuie sa facem distinctie intre cei care nu vor sa plateasca si cei care nu pot sa plateasca si pentru acestia din urma trebuie sa gasim solutii pentru a nu isi pierde locuintele.

In final, as intreba pe oricare dintre cei zece senatori initiatori ai legii: ar locui intr-un bloc in care 30% dintre apartamente sunt debransate de la apa curenta.

Acest post a fost postat in categoria: Noutati

Comunicat - 23-07-2011

Luni, Iulie 25, 2011 14:47

Avand in vedere:

  • Numarul mare al litigiilor pe probleme locative (mai ales cele legate de organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari) aflate in prezent in justitie;
  • Tergiversarea proceselor privind restantierii/delapidatorii din asociatiile de locatari/proprietari;
  • Tergiversarea aplicarii hotararilor definitive de catre unii executori judecatoresti;
  • Pentru o mai rapida si competenta judecare a conflictelor locative, in spiritul reformei justitiei;
  • Prevederile Legii 304/2004 privind organizarea judiciara

Art. 36. (3) În cadrul tribunalelor funcţionează secţii sau, după caz, complete specializate pentru cauze civile, cauze penale, cauze comerciale, cauze cu minori şi de familie, cauze de contencios administrativ şi fiscal, cauze privind conflicte de muncă şi asigurări sociale, precum şi, în raport cu natura şi numărul cauzelor, secţii maritime şi fluviale sau pentru alte materii.

Art. 37. - (1) În domeniile prevăzute de art. 36 alin. (3) se pot înfiinţa tribunale specializate.

(2) Tribunalele specializate sunt instanţe fără personalitate juridică, care pot funcţiona la nivelul judeţelor şi al municipiului Bucureşti şi au, de regulă, sediul în municipiul reşedinţă de judeţ.

(3) Tribunalele specializate preiau cauzele de competenţa tribunalului în domeniile în care se înfiinţează.

Art. 39. - (1) În raport cu natura şi numărul cauzelor, în cadrul judecătoriilor se pot înfiinţa secţii sau complete specializate.

Art. 41. -(1) Secţiile şi completele specializate ale curţilor de apel şi ale instanţelor din circumscripţia acestora se înfiinţează, la propunerea colegiilor de conducere ale fiecărei instanţe, prin hotărâre a Consiliului Superior al Magistraturii.

(2) Componenţa secţiilor şi completelor specializate se stabileşte de colegiul de conducere al instanţei, în raport cu volumul de activitate, ţinându-se seama de specializarea judecătorului.

(3) În mod excepţional, în situaţia în care în cadrul unei secţii nu se poate constitui un complet de judecată, colegiul de conducere al instanţei poate dispune participarea unor judecători de la alte secţii.

Sustinem infiintarea unei sectii specializate sau a unui complet specializat in probleme legate de organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari si de alte probleme locative.

Prin aceasta:

  • Va creste rapiditatea in judecarea conflictelor locative de interese sau de drepturi;
  • Se vor elimina blocajele datorate restantierilor;
  • Se vor reduce drastic fraudele la nivelul gestiunii asociatiilor;
  • Dosarele locative vor putea fi judecate in regim de urgenta;
  • Vor exista complete de judecata a caror competenta in domeniu va fi de necontestat.

Speram ca demersul nostru care intruneste adeziunea tuturor membrilor si reprezentantilor asociatiilor de proprietari va avea o rezolvare cat mai rapida.

Acest post a fost postat in categoria: Noutati

Asigurarea obligatorie a locuintelor retinuta din cuantumul sumelor cuvenite ca ajutor social in baza Legii privind venitul minim garantat

Luni, Iulie 25, 2011 14:40

Celor peste 270.000 de beneficiari ai Legii privind venitul minim garantat li se vor „deduce din suma cuvenită ca ajutor social” contravaloare primelor de asigurare! Sa nu uitam ca multi dintre ei traiesc cu doar 1 dolar pe zi!

Statul Roman nu are 5 milioane EURO pentru a nu pune una dintre cele mai defavorizate categorii sociale sa plateasca asigurarea obligatorie!

Se gasesc milioane de EURO pentru investitii inutile (te miri unde) dar nu avem resurse pentru cei mai saraci dintre concetatenii nostri!

Guvernantii si specialistii FMI, Bancii Mondiale si Comisiei Europene trebuie sa tinta cont ca, in conformitate cu datele Eurostat, 43% din populatia Romaniei se afla in risc de excluziune sau saracie, adica 9,1 milioane de romani se confrunta cu saracia, deprivarea materiala, excluziunea de pe piata muncii sau raman in risc de saracie si dupa ce primesc ajutoare/prestatii sociale.

Acest post a fost postat in categoria: Noutati

Noutati privind reabilitarea termica

Sambata, Iulie 16, 2011 21:36

In cadrul seminariilor complet gratuite adresate membrilor si reprezentantilor asociatiilor de proprietari  (din toate sectoarele Capitalei), Miercuri, 20.07.2011, ora 11.00, la Sediul Ligii Habitat (Str. Sg Nutu Ion nr 44 sector 5 Bucuresti, Cladirea Sphera, zona Razoare - Drumul Sarii), are loc seminarul cu tema: Noutati privind reabilitarea termica

Invitati:

  • Reprezentanti ai asociatiilor de proprietari din Bucuresti;
  • Reprezentanti ai MDRT;
  • Reprezentanti ai Serviciilor pentru Asociatiile de Proprietari din cadrul Primariilor de Sector;
  • Reprezentanti ai prefecturii municipiului bucuresti, Primariei Generale a Municipiului Bucuresti, Consiliului general Al Municipiului Bucuresti,
  • Invitati permanenti: radet Bucuresti, GDF SUEZ Energy România SA, apa nova bucuresti, 3d romania
  • Specialisti in domeniu;
Acest post a fost postat in categoria: Noutati

Ce obligatii aduce Legea privind masuri de crestere a calitatii arhitectural ambientale a cladirilor?

Luni, Iulie 11, 2011 11:47

In cadrul seminariilor complet gratuite adresate membrilor si reprezentantilor asociatiilor de proprietari  (din toate sectoarele Capitalei), Miercuri, 13.07.2011, ora 11.00, la Sediul Ligii Habitat (Str. Sg Nutu Ion nr 44 sector 5 Bucuresti, Cladirea Sphera, zona Razoare - Drumul Sarii), are loc seminarul cu tema: Ce obligatii aduce Legea privind masuri de crestere a calitatii arhitectural ambientale a cladirilor?

Invitati:

  • Reprezentanti ai asociatiilor de proprietari din Bucuresti;
  • Reprezentanti ai MDRT;
  • Reprezentanti ai Serviciilor pentru Asociatiile de Proprietari din cadrul Primariilor de Sector;
  • Reprezentanti ai prefecturii municipiului bucuresti, Primariei Generale a Municipiului Bucuresti, Consiliului general Al Municipiului Bucuresti,
  • Invitati permanenti: radet Bucuresti, GDF SUEZ Energy România SA, apa nova bucuresti, 3d romania
  • Specialisti in domeniu;
Acest post a fost postat in categoria: Noutati

Comunicat Habitat Urban

Joi, Iulie 7, 2011 10:47

Liga Asociatiilor de Proprietari Habitat, in colaborare cu Asociatia Romana pentru Locuinte Casa Plus organizeaza urmatoarele cursuri:

  • program de formare -ADMINISTRATOR DE IMOBILE-cod 512112-

In perioada 18 - 30 iulie 2011 se desfasoara o noua serie a programului de formare pentru ocupatia administrator imobile. Programul va avea o durata de 12 zile (L-V 16.00-19.00, S 10.30-15.30). Taxa de participare: 280 lei/participant.

  • program de formare -management de proiect-cod 241919-

In perioada 08 - 22 august 2011 se desfasoara o noua serie a programului de formare pentru ocupatia manager de proiect (cu aplicatii pe POSDRU). Programul va avea o durata de 12 zile (L-V 16.00-19.00, S 10.30-15.30). Taxa de participare: 750 lei / participant.

  • program de formare -ADMINISTRATOR DE IMOBILE-cod 512112-

In perioada 05 septembrie 2011- 13 februarie 2011 se desfasoara o noua serie a programului de calificare pentru ocupatia administrator imobile. Programul va avea o durata de 7 luni (L-V 16.00-19.00, S 10.30-15.30). Taxa de participare: 2090 lei/participant.

Programele sunt autorizate de catre Consiliul National de Formare Profesionala a Adultilor  (Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului).

Programele se adreseaza: personalului asociatiilor de proprietari si tuturor acelora care doresc sa-si imbunatateasca cunostintele in domeniu.

Programele se vor desfasura la sala de seminarii de la Sphera Building Center din str. Serg. Nutu Ion, nr. 44, (zona razoare - fosta ventilatorul) sect. 5, Bucuresti, tel/fax 021.319.07.99.

Inscrierea si plata taxei de participare se fac la sediul Ligii Habitat. Programul zilnic este 10.00-16.00. Acte necesare: copie diploma BAC, copie buletin.

Relatii suplimentare se pot obtine de la d-na Daniela Hutan ( tel. 0726.949.000, email dana.hutan@habitaturban.ro, fax 021.319.07.99).

Acest post a fost postat in categoria: Noutati