Informarea corectă, doar din surse oficiale, este foarte importantă. Cu calm, responsabilitate, toleranță și dând dovadă de solidaritate vom trece împreună și peste această situație! Numai bine vă doresc


DE 29 DE ANI – REPREZENTARE NAȚIONALĂ ȘI INTERNAȚIONALĂ A ASOCIAȚIILOR DE PROPRIETARI DIN ROMÂNIA! ORGANIZAȚIE MEMBRĂ IUT – INTERNATIONAL UNION OF TENANTS

Scrisoare deschisa catre Presedintia Romaniei cu privire la regândirea Ordonanţei 58 / 2010

marți, august 31, 2010 9:13
Postat in Noutati
CATRE: PRESEDINTIA ROMANIEI
DOMNULUI PRESEDINTE TRAIAN BASESCU
SPRE STIINTA: GUVERNUL ROMANIEI DOMNULUI PRIM-MINISTRU
GUVERNUL ROMANIEI DOMNULUI VICEPRIM-MINISTRU MARKO BELA
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE –DOMNULUI MINISTRU SEBASTIAN VLADESCU
MINISTERUL DEZVOLTÃRII REGIONALE SI TURISMULUI – DOAMNEI MINISTRU ELENA UDREA
MINISTERUL MEDIULUI – DOMNULUI MINISTRU LASZLO BORBELY
MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI SI PROTECTIEI SOCIALE – DOMNULUI MINISTRU MIHAI SEITAN
SENATUL ROMANIEI – DOAMNELOR / DOMNILOR SENATORI
CAMERA DEPUTATILOR – DOAMNELOR / DOMNILOR DEPUTATI

Stimate domnule,

Organizaţiile membre ale Ligii Habitat (Uniunea Locala a Asociatiilor Locative Arad, Liga Asociatiilor de Proprietari Habitat -Campulung Muscel, Uniunea Judeteana a Asociatiilor de Locatari Arges, Uniunea Asociatiilor de Proprietari Bacau, Asociatia de Proprietari „Fagului 174” – Oradea, Asoc Proprietari Bl. „Dacia 303” – Oradea, Federatia Asociatiilor de Proprietari Botosani, Federatia „Uniunea Asociatiilor de Proprietari” Braila, Asoc. Propr. Locuinte si a Operatorilor de servicii din Municipale Brasov, Uniunea Asociatiilor de Proprietari din Buzau, Uniunea Municipala a Asociatiilor de Locatari si Proprietari Resita, Federatia Asociatiilor de Proprietari – Cluj, Federatia Asociatiilor de Proprietari Mangalia, Federatia Asociatiilor de Proprietari Navodari, Liga Asociatiilor de Proprietari Habitat Bucuresti, Uniunea Asociatiilor de Proprietari Constanta, Uniunea Asociatiilor de Proprietari Medgidia, Uniunea Judeteana a Asociatiilor de Locatari si Proprietari Dolj, Grupul de Integrare a Asociatiilor de Proprietari Iasi, Asociatia De Proprietari Mihai Eminescu nr. 2 Borsec, Uniunea Asociatiilor de Locatari Deva, Liga Asociatiilor de Proprietari Habitat Filiala Ialomita, Uniunea Asociatiilor de Proprietari si Locatari din Mun. Piatra Neamt, Uniunea Judeteana Olt a Asociatiilor de Proprietari si Chiriasi, Uniunea Asociatiilor de Proprietari – Prahova, Liga Asociatiilor de Proprietari Habitat  – Negresti Oas, Liga Asociatiilor de Proprietari Targu Mures, Liga  Habitat – Turnu Magurele, Federatia Asociatiilor de Proprietari Lugoj, Federatia Asociatiilor de Locatari Timisoara, Uniunea Judeteana a Asociatiilor de Proprietari Rm Valcea, Uniunea Asociatiilor de Locatari Focsani) vă solicită sprijinul pentru regândirea Ordonanţei 58 / 2010, printr-o consultare cu toţi factorii interesaţi din următoarele motive:

1.            Necesitatea reducerii personalului bugetar şi a cheltuielilor cu acest sector;

2.            Eficienţa în sistemul bugetar (procesarea unor declaraţii, lunar, şi încasarea unor sume foarte mici care nu acoperă sub nici o formă cheltuieli de operare, nu va eficientiza sistemul);

3.            Timpul pe care îl pierd persoanele care, pentru activităţi profesionale, trebuie să completeze declaraţii prost concepute şi să facă plăţi la caserii în loc să producă eficient pentru binele societăţii în ansamblu;

4.            Complexitatea declaraţiilor, necesitatea cunoaşterii unor date, precum „salariul mediu brut utilizat la fundamentarea asigurărilor sociale de stat” etc., pe care cetăţeanul fără pregătire de specialitate nu le cunoaşte;

5.            Stresul creat de aplicarea Ordonanţei 58 / 2010, când, în fiecare lună persoana în cauză trebuie să meargă la cel puţin trei instituţii să depună declaraţii şi să facă plăţi, mai ales că este obligatoriu să meargă personal sau să facă procură notarială, şi cu atât mai aberant că este obligat să depună declaraţie şi în luna în care nu are activitate, prevederea că doar dacă se modifică venitul trebuie să facă această birocraţie nu rezolvă problema întrucât persoanele în cauză nu pot avea un venit constant (nefiind plătite de la stat);

6.            Stresul personalului din instituţiile în care se depun declaraţii şi se fac plăţi;

7.            Afectarea întregii populaţii active care vine în contact cu aceste instituţii întrucât dau de cozi şi personal mult prea ocupat atunci când apelează la respectivele instituţii;

8.            Birocraţia neînlăturată la timp va duce la cresterea evaziunii fiscale;

9.            Legea şi normele sunt confuze, contradictorii şi nu pot fi înţelese nici de avocaţi, jurişti , experţi contabili, consultanţi etc.;

10.         Creşterea neîncrederii cetăţenilor în instituţiile statului care trebuie să îi respecte, şi nu să le creeze probleme artificiale;

11.         Dovada faptului că putem recunoaşte greşelile şi că suntem capabili să le corectăm.

Argumentele ar putea continua dacă este necesar.

Din argumentele enumerate mai sus credem că reiese foarte clar că actuala reglementare nu a fost gândită şi nici nu a avut parte de consultarea Societăţii Civile.

Nu suntem împotriva taxelor pe care contribuabilii le datorează statului, dar nu putem fi de acord cu modul în care s-a gândit respectiva Ordonanţă şi cu atât mai mult normele de aplicare. Dacă se doreşte de către stat ca anumite categorii profesionale să plătească de mai multe ori contribuţii sociale, atât la locul de muncă, cât şi ca persoane care realizează venituri din activităţi profesionale sau alte activităţi, propunem să se facă o declaraţie anuală unică, plata să se facă anual într-un singur cont şi reţinerea să se facă la sursă aşa cum se face şi la impozit, lucru benefic atât pentru stat ca eficienţă şi procesare, cât şi pentru cetăţeanul pus să plătească pe lângă impozitul aferent venitului net şi contribuţiile sociale. Problemele sunt comune pentru toate categoriile de cetăţeni, care, pe lângă contractul de muncă, mai au un al doilea job prin alte forme decât contractul de muncă.

Sperăm ca demersul nostru să fie luat în seamă ca un demers constructiv şi că în cel mai scurt timp se vor lua măsurile necesare.

Vă asigurăm de sprijinul nostru în regândirea actualei Ordonanţe şi a normelor de aplicare.

Multumindu-va anticipat pentru colaborare, va asiguram de deplina noastra consideratie.

DIRECTOR EXECUTIV

TATIANA MUSTEATA

PRESEDINTE

Mihai Mereuta

|