Informarea corectă, doar din surse oficiale, este foarte importantă. Cu calm, responsabilitate, toleranță și dând dovadă de solidaritate vom trece împreună și peste această situație! Numai bine vă doresc


DE 29 DE ANI – REPREZENTARE NAȚIONALĂ ȘI INTERNAȚIONALĂ A ASOCIAȚIILOR DE PROPRIETARI DIN ROMÂNIA! ORGANIZAȚIE MEMBRĂ IUT – INTERNATIONAL UNION OF TENANTS

COMUNICAT DE PRESĂ

sâmbătă, octombrie 23, 2010 11:43
Postat in Stiri Locale

1. Federaţia Asociaţiilor de Locatari Timişoara a făcut numeroase solicitări pe care, le-a adresat Guvernului, Ministerului Finanţelor Publice, precum şi Direcţiei Generale a Finanţelor Publice Timiş, în perioada 2008-2010, pentru modificarea art. 111, alin. 7, lit. b) din Codul de procedură fiscală, în sensul acordării dreptului asociaţiilor şi fundaţiilor de a declara şi de a face plata impozitului semestrial şi pentru veniturile din contractele/ convenţiile civile încheiate în baza art. 78 alin. 1, lit. e) şi art. 79, Cod Fiscal ( Cap. IX – venituri din alte surse ), nu numai pentru veniturile din contractele/convenţiile civile încheiate în baza art. 52 alin. 1, lit. d ), Cod Fiscal ( Cap. II – venituri din activităţi independente).

În adresele de răspuns, în mod constant şi repetat, ni s-a comunicat că propunerea FALT de modificare a art. 111, alin. 7, lit. b) a fost analizată şi a fost inclusă în proiectul de act normativ pentru modificarea şi completarea Codului de procedură fiscală.

De atunci până în prezent Codul de Procedură Fiscală s-a modificat de 9 ori şi de fiecare dată am fost uitaţi.

2. În urma modificărilor aduse Codului Fiscal de OUG nr. 58/2010 modificată prin OUG nr. 82/2010, care au determinat creşteri semnificative ale costurilor de administrare a imobilelor, creşteri care se reflectă în nivelul cotelor de întreţinere ce trebuie achitate de locatari am solicitat adoptarea de urgenţă a unei reglementări care să stabilească:

1. plata doar a impozitului pe venit (cota unică de impozit pe venit de 16%) fără nicio altă contribuţie (ex. pensii, şomaj, sănătate) pentru contractele/convenţiile civile încheiate potrivit Codului civil de către asociaţiile de proprietari pentru persoanele care desfăşoară diverse activităţi în beneficiul acestora. (administrator, femeie de serviciu, etc. )

2 declararea şi plata impozitului să se facă anual.

Am făcut aceste solicitări deoarece, de exemplu, în situaţia în care la o asociaţie o persoană face curat de două trei ori pe săptămână maxim câte 2 ore, asociaţia trebuie să facă şi să depună declaraţii lunare la Administraţia Financiară, la Casa Judeţeană de Pensii, la AJOFM. În această situaţie asociaţia trebuie să îşi achiziţioneze calculator, monitor, imprimantă, etc., să îşi angajeze persoane calificate care să descarce programele pentru declaraţii, să facă acele declaraţii şi să le depună, în plus asociaţia trebuie să retină şi să plătească lunar noi contribuţii la pensii şi şomaj. Sumele reţinute şi virate în situaţia actuală la bugetul de stat de către asociaţiile de proprietari sunt de multe ori derizorii şi sunt mai mici decât costurile de procesare.

În acest sens, atât FALT cât şi un număr considerabil de asociaţii de proprietari /locatari au solicitat sprijinul Preşedintelui României, Guvernului, Ministerul Finanţelor Publice, Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale,Camerei Deputaţilor şi Senat. Atât FALT-ul cât şi asociaţiile de proprietari/locatari au primit acelaşi răspuns: „Referitor la propunerea privind modificarea termenului de plată prevăzut la art. 111 alin. 7 lit. B din Codul de procedură fiscală, aceasta a fost analizată, în sensul includerii în cuprinsul său, şi a impozitului aferent veniturilor obţinute din activităţi desfăşurate în baza contractelor/convenţiilor civile prevăzute de art. 78 alin. 1 lit e, din Codul fiscal, şi a inclus-o în proiectul de act normativ pentru modificarea şi completarea Codului de Procedură Fiscală, proiect supus, în prezent, discuţiilor cu mediul de afaceri şi alţi parteneri sociali în vederea definitivării. De asemenea, pentru corelarea cu propunerea de modificare a termenului de plată prevăzut la art. 111 alin. 7, lit. b din Codul de procedură fiscală, a fost inclusă în proiect şi modificarea termenului de depunere a declaraţiei fiscale.”

Răspunsul primit de la o parte din instituţii cât şi de la Ministerul Finanţelor Publice se referă la solicitările mai vechi ale reprezentanţilor Asociaţiilor de proprietari de a beneficia de dreptul de a declara şi plăti semestrial impozitul pe convenţii civile încheiate în baza art. 78 din Codul Fiscal la fel cum se procedează la convenţiile încheiate pe art. 52 din Codul Fiscal cât şi la salarii în cazul ONG-urilor.

Reprezentanţii FALT sunt profund dezamăgiţi de faptul cum un funcţionar din ministerul de Finanţe duce în eroare instituţiile care au repartizat petiţia noastră spre ministerul de finanţe şi nu înţelegem cum se acceptă un astfel de răspuns care nu este în concordanţă cu solicitarea noastră.

3. În această situaţie am făcut noi demersuri către cele 6 instituţii în care am solicitat din nou sprijinul întrucât, la solicitarea noastră privind reglementarea pentru asociaţii de proprietari de a plăti doar impozit pe contracte civile (convenţii civile) şi declararea doar o dată pe an, cu plata anuală, fără alte declaraţii contribuţii (pensii, şomaj, sănătate, etc.). La aceste noi demersuri aşteptăm răspuns de la instituţiile abilitate.

4. Deoarece, cele două ministere, Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale şi Ministerul Finanţelor Publice, nu au fost în stare de la data apariţiei OUG nr. 58/2010 modificată de OUG nr. 82/2010 şi până în prezent, să facă programele pentru declaraţii funcţionale (declaraţiile pentru şomaj, pensie şi Declaraţia 102), FALT a solicitat instituţiilor abilitate modificarea programelor pentru ca cei interesaţi să poată depune declaraţii prevăzute de legislaţiei în timp util .

5. FALT a solicitat şi sprijinul Instituţiei Prefectului Timiş pentru ca asociaţiile de proprietari să declare şi să plătească o singură dată pe an doar impozitul pe venit şi nicidecum alte contribuţii, pentru rezolvarea problemelor referitoare la programele pentru declaraţii în sensul ca acestea să fie funcţionale, iar în caz contrar prelungirea termenul de depunere.

Asociaţiile de Proprietari/locatari interesate sunt aşteptate la sediul FALT, strada Braşov nr. 8,  pentru ridicarea modelelor de solicitări pentru a fi trimise instituţiilor abilitate să rezolve această situaţie.

Împuternicit Comitet Director

Olariu Petru

|