Informarea corectă, doar din surse oficiale, este foarte importantă. Cu calm, responsabilitate, toleranță și dând dovadă de solidaritate vom trece împreună și peste această situație! Numai bine vă doresc


DE 29 DE ANI – REPREZENTARE NAȚIONALĂ ȘI INTERNAȚIONALĂ A ASOCIAȚIILOR DE PROPRIETARI DIN ROMÂNIA! ORGANIZAȚIE MEMBRĂ IUT – INTERNATIONAL UNION OF TENANTS

Pandemia COVID-19 continuă, dar nici celelalte riscuri nu au dispărut. Zilnic, 51 de locuinţe din România sunt jefuite de hoţi şi alte 20 sunt cuprinse de flăcări

Miercuri, Octombrie 14, 2020 18:10

Pandemia COVID-19 continuă, dar nici celelalte riscuri nu au dispărut. Zilnic, 51 de locuinţe din România sunt jefuite de hoţi şi alte 20 sunt cuprinse de flăcări

  • 2020 continuă să fie marcat de pandemia de COVID-19. Primele luni ale anului au adus cu ele primele momente în care românii, mai mult ca niciodată, au „stat acasă” pentru siguranţa lor şi a celor din jur;
  • Riscul pandemiei nu a eliminat, însă, alte pericole – cele care afectează locuinţele românilor;
  • În fiecare zi din primele 6 luni ale acestui an, 51 de locuinţe din România au fost jefuite de hoţi, 20 de case au fost cuprinse de flăcări, 6 au fost afectate de inundaţii;
  • În prima jumătate a anului, a avut loc, în medie, aproape 1 cutremur pe zi, pe teritoriul ţării noastre;
  • Gradul de cuprindere în asigurare rămâne scăzut în România;
  • A opta ediţie a campaniei „Octombrie – Luna Asigurărilor de Locuinţe” le arată românilor cum se pot proteja financiar în cazul în care se întâmplă ceva cu locuinţa lor. 

 

2020 continuă să fie marcat de pandemia de COVID-19. Primele luni ale acestui an au adus cu ele primele restricţii de deplasare, primele perioade de carantină şi o modificare fundamentală a „normalului social” de până atunci: românii au fost obligaţi, mai mult ca niciodată, să „stea acasă”, pentru siguranţa lor şi a celor dragi.

„Obligaţi”, aşadar, de virus să se retragă în siguranţa casei lor, românii au redescoperit spaţiul intim şi sigur al locuinţei. Spaţiul casei a fost redefinit, astfel, în „mai mult decât acasă” – locuinţa personală a devenit birou, şcoală, sală de fitness, sală de cinema sau loc pentru „ieşiri” online cu prietenii. Situaţia va continua, cu siguranţă, până în momentul în care omenirea va descoperi o soluţie împotriva noului coronavirus.

În acest context, în care românii realizează cât de importantă este locuinţa lor, aceştia trebuie să înţeleagă şi cum îi poate proteja o asigurare, mai ales în faţa unor ameninţări care nu au dispărut odată cu apariţia pandemiei.

Riscuri care afectează locuinţa: Primele 6 luni ale lui 2020, dincolo de coronavirus

2020 este, cu siguranţă, un an atipic. Din păcate, deşi a apărut o ameninţare nouă, riscurile vechi nu au dispărut. De exemplu, în primele 6 luni ale anului 2020, au fost sesizate 9.235 de infracțiuni de furt din locuințe, arată datele IGPR – Inspectoratul General al Poliţiei Române. Deşi numărul acestora este în uşoară scădere faţă de aceeaşi perioadă din 2019, când se înregistraseră 10.901 de astfel de infracțiuni, media este de aproape 51 de locuinţe călcate zilnic de hoţi.

De asemenea, 1.040 de locuinţe şi 629 de anexe gospodăreşti au fost afectate de inundaţii în primele 6 luni ale acestui an, conform datelor IGSU1 – Inspectoratul General Pentru Situaţii de Urgenţă. Cele mai afectate judeţe au fost Caraş-Severin, Bihor şi Suceava. Ceea ce înseamnă o medie de 6 locuinţe pe zi afectate de ape.

Şi incendiile au continuat, în pofida schimbărilor sociale care au determinat o orientare mai mare către locuinţă sau poate tocmai din această cauză… Din cele 9.115 incendii care au avut loc în primele 6 luni ale acestui an, 3.662 s-au produs la locuinţe, arată datele IGSU. Deşi numărul acestora este în scădere cu 8% faţă de perioada similară a anului trecut, vorbim în continuare de o medie zilnică de aproape 20 de locuinţe cuprinse de flăcări.  Coşurile sau burlanele de fum defecte sau necurăţate, respectiv instalaţiile electrice defecte sau improvizate au fost principalele cauze care au determinat incendiile la locuinţe, provocând 38%, respectiv 22% din aceste incidente. Iar odată cu venirea sezonului rece, creşte riscul unui incendiu.

Cutremurele reprezintă un alt pericol care ameninţă locuinţele românilor. În primele 6 luni ale acestui an, au avut loc 159 de cutremure de intensităţi mici şi medii (cu magnitudini cuprinse între 2 grade şi 5,2 grade pe scara Richter), conform datelor disponibile pe site-ul Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica Pământului – INFP . Ajungem, astfel, la o medie de aproape 1 cutremur pe zi, pe teritoriul ţării noastre. La intensităţi mai mari, dar şi în funcţie de o serie de factori, aceste fenomene pot provoca daune locuinţelor.

Gradul de cuprindere în asigurare este scăzut

În contextul actual, un risc care să ne distrugă locuinţa sau o daună majoră reprezintă probleme care ne pot îngreuna viața mai mult decât până acum. O asigurare de locuinţă este o plasă de siguranță accesibilă. Cu toate acestea, 4 din 5 locuințe din România sunt, în continuare, neasigurate.

Ediţia a VIII-a a campaniei „Octombrie – Luna Asigurărilor de Locuinţe”, o amplă campanie naţională de informare şi educare a populaţiei, urmăreşte să atragă atenţia românilor asupra necesităţii asigurării propriei case, cea care a devenit un adevărat scut de protecţie în vremea pandemiei.  Casa noastră are grijă de noi, dar noi ce facem pentru ea?
Obiectivele proiectului includ:

  • Creşterea gradului de conştientizare a românilor cu privire la pericolele la care le este expusă locuinţa;
  • Informarea românilor cu privire la formele de protecţie financiară pe care le oferă încheierea unei asigurări obligatorii sau facultative de locuință.

 

Proiectul este desfăşurat de APPA – Asociaţia Pentru Promovarea Asigurărilor, cu sprijinul UNSAR – Uniunea Societăţilor de Asigurare-Reasigurare din România şi PAID România.

Partenerii campaniei sunt OMNIASIG VIG, ALLIANZ-ŢIRIAC Asigurări, EUROINS România, GROUPAMA Asigurări, GRAWE România, GOTHAER Asigurări Reasigurări, DESTINE Broker, FUNK Broker, ASIROM VIG, ERGO Asigurări, RENOMIA SRBA Insurance Broker, ABC Asigurări, ASITO Kapital, GENERALI România, EUROLIFE, GLOBASIG Broker, GrECo România, INTER Broker, AON România, DAW Management, ROMINSURANCE, GARANTA Asigurări, CAMPION Broker, HOBBIT Broker, OTTO Broker, Habitat Urban și Casa Plus.

Mesajele de informare ale campaniei sunt transmise către publicul larg şi cu sprijinul Partenerilor Media: RFI România, Asiguropedia.ro, Revista BIZ, Ziua Veche şi SpaţiulConstruit.ro.  

Mai multe detalii despre campanie sunt disponibile pe http://asigurarealocuintelor.ro/ şi pe pagina de Facebook Asigură-te.

***

Persoană de contact:

Oana RADU
PR & Communication Manager
APPA – Asociația pentru Promovarea Asigurărilor
0755.015.510
executiv@appa-asigurări.ro

***

Despre Campania ”Octombrie – Luna Asigurărilor de Locuințe”

Conceptul "Octombrie - Luna Asigurărilor de Locuințe" a fost lansat de APPA – Asociația Pentru Promovarea Asigurărilor, pentru prima dată, în 2013 și reprezintă o amplă campanie de comunicare, cu multiple elemente axate pe diseminarea de mesaje referitoare la importanța asigurărilor de locuințe.

De-a lungul anilor, utilitatea demersului a fost recunoscută atât de asociații și autorități locale, cât și de instituții europene: "Octombrie - Luna Asigurărilor de Locuințe" a fost menționată de EIOPA - Autoritatea Europeană pentru Asigurări și Pensii Ocupaționale, într-unul dintre cele mai importante documente oficiale pe care le realizează anual: Consumers Trends Report, atât în ediția din decembrie 2015, cât și în cea din decembrie 2016. Campania a fost inclusă la capitolele "Sectorul Asigurărilor" - "Educarea financiară a consumatorilor" (2015), respectiv "Activități de protecție a consumatorului desfășurate de entități și autorități naționale" ("NCA Consumer Protection Activities") - 2016, recunoscându-se, astfel, eforturile de informare și educare depuse de țara noastră.

De asemenea, aceasta a fost desemnată cea mai bună campanie de educație în asigurări din 2013, în cadrul celei de-a treia ediții a Conferinței Asigurătorilor din România, organizată anual de UNSAR, și a caștigat distincția "Cea mai bună campanie de responsabilitate socială cu componentă educativă" în cadrul Galei EduFin a Premiilor în Educație Financiară organizate de Autoritatea de Supraveghere Financiară - ASF în 2017.

1 numărul a rezultat prin consultarea datelor publice
Citiri : 81 |