Informarea corectă, doar din surse oficiale, este foarte importantă. Cu calm, responsabilitate, toleranță și dând dovadă de solidaritate vom trece împreună și peste această situație! Numai bine vă doresc


DE 29 DE ANI – REPREZENTARE NAȚIONALĂ ȘI INTERNAȚIONALĂ A ASOCIAȚIILOR DE PROPRIETARI DIN ROMÂNIA! ORGANIZAȚIE MEMBRĂ IUT – INTERNATIONAL UNION OF TENANTS

Către, AUTORITATEA NAŢIONALĂ DE REGLEMENTARE ÎN DOMENIUL ENERGIEI

luni, octombrie 11, 2010 9:04
Postat in Stiri Locale

Federaţia Asociaţiilor de Locatari Timişoara vă solicită sprijinul dumneavoastră în problema plăţii facturilor la gaze naturale de către asociaţiile de locatari/proprietari deservite de E.On Gaz România.

Recent, E.On Gaz a desfiinţat casieriile din Timişoara, iar acum plata nu se poate face decât la bănci, ceea ce a dus la probleme grave pentru asociaţiile de proprietari din toate regiunile din România în care operează E.On Gaz.

Enumerăm câteva dintre disfuncţionalităţile sesizate:

1. Sunt frecvente cazurile în care facturile nu ajung la asociaţiile de proprietari din cauza E.On-ului, care are contract de distribuire a facturilor cu Poşta.

2. Dacă nu primesc facturile, asociaţiile nu pot plăti prin bancă deoarece procedura de plată se bazează pe codul de bare de pe factură.

3. Neprimirea facturii obligă reprezentantul asociaţiei să facă un drum la E.On Gaz pentru a primi o copie de pe factură, fără a avea posibilitatea să şi plătească pe loc, la casieria E.On (pentru că s-a desfiinţat).

4. Unele bănci nu respectă modul de întocmire a chitanţei de plată, în sensul că, la rubrica „Reprezentând” (de ex., plată factură servicii, la Banca Transilvania), în chitanţa de la  Anexa nr. 1, nu este trecut numărul şi seria facturii pentru care se face plata. Tot la această bancă, funcţionarul de la ghişeu, din neatenţie, încasează banii pe o chitanţă pe care scrie Asociaţia Vântului nr. 1, dar factura aparţine Asociaţiei Lupului nr. 1 (a se vedea Anexele nr. 2 şi 3), iar reprezentanţii băncii spun că nu mai pot emite o chitanţă corectă, pe asociaţia care a făcut plata.

O altă bancă, BRD, emite chitanţa, dar nu scrie explicit numărul facturii, ci apare doar un număr, pe care nu îl putem identifica, neştiind ce reprezintă (Anexa nr. 4) . Tot la această bancă, dacă se plăteşte la bancomat, se emite automat o chitanţă (Anexa nr. 5) pe care apare corect numărul facturii, data facturării, dar acest document nu e semnat de persoana care a întocmit-o şi nici nu are ştampilă, motiv pentru care nu poate fi decontat, atât timp cât nu apare o prevedere legală care derogă de la dispoziţiile aplicabile în domeniu. În această situaţie, banca ar trebui să desemneze o persoană care să semneze şi să ştampileze chitanţa, dar acest lucru nu îi este convenabil.

Plata la bancomat are şi alte neajunsuri: de foarte multe ori, bancomatul nu eliberează chitanţă, deşi s-a solicitat acest lucru, din cauză că nu mai are hârtie. Alteori, sunt situaţii când se întrerupe curentul, iar terminalul bancar, respectiv „Roboţelul” îşi întrerupe activitatea fără a înregistra suma încasată, care poate să fie parţială datorită întreruperii curentului, şi fără a emite chitanţă.

În general, băncile tind să oblige asociaţiile să facă plata la bancomat, situaţie defavorabilă asociaţiilor de locatari/proprietari, care trebuie să depună în contabilitate documente justificative de plată legal întocmite.

Casierii din bancă nu vor să lucreze cu bani mărunţi şi rotunjesc sumele, în dezavantajul asociaţiilor.

Se poate continua enumerarea problemelor apărute în relaţia cu băncile, dar considerăm că cele prezentate mai sus sunt suficiente pentru a vă face o părere.

Menţionăm că am luat legătura cu cei de la E.On Gaz Timişoara de aproximativ două săptămâni şi am fost bucuroşi că dânşii au fost receptivi la problemele sesizate, dar, din păcate, nu s-a rezolvat nimic deoarece ei nu au nicio putere, iar cei de la Târgu Mureş, care au calitatea de a se adresa băncilor cu solicitarea de a-şi face treaba, nu sunt interesaţi de problemele noastre.

De asemenea, am luat legătura cu Banca Transilvania, atât la nivel local, în Timişoara, cât şi la Cluj, dar nici reprezentanţii acestei instituţii nu sunt receptivi, încearcând să transfere responsabilitatea către E.On Gaz.

Întrucât singurii care pot rezolva aceste situaţii sunt cei de la E.On Gaz, care au respectiva înţelegere cu băncile şi au desfiinţat casieriile înainte de perfectarea procedurii de plată a facturilor prin bancă, vă solicităm să luaţi măsurile legale care se impun împotriva lor, obligându-i totodată să depună toate diligenţele pentru rezolvarea problemelor apărute în cel mai scurt timp.

Solicităm acest sprijin întrucât, prin lege, ANRE reprezintă şi interesele consumatorilor, nu doar pe cele ale furnizorilor, care, în ultima vreme, încalcă tot mai frecvent drepturile consumatorului şi fac ce vor.

Aşteptăm un sprijin concret şi un răspuns cât mai urgent pentru a se debloca situaţia creată.

Cu deosebită consideraţie,

Împuternicit Comitet Director,

Olariu Petru

|