Informarea corectă, doar din surse oficiale, este foarte importantă. Cu calm, responsabilitate, toleranță și dând dovadă de solidaritate vom trece împreună și peste această situație! Numai bine vă doresc


DE 29 DE ANI – REPREZENTARE NAȚIONALĂ ȘI INTERNAȚIONALĂ A ASOCIAȚIILOR DE PROPRIETARI DIN ROMÂNIA! ORGANIZAȚIE MEMBRĂ IUT – INTERNATIONAL UNION OF TENANTS

Arhiva pentru iulie 31st, 2013

Autoritatile locale stimulate pentru amendarea proprietarilor care nu au polita obligatorie de asigurare a locuintelor

miercuri, iulie 31, 2013 5:28

Legea nr. 243/2013 pentru modificarea si completarea Legii nr. 260/2008 privind asigurarea obligatorie a locuintelor impotriva cutremurelor, alunecarilor de teren si inundatiilor (publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 456, din 24 iulie 2013) modifica modul de distribuire a sumelor de bani incasate din amenzile percepute celor care nu isi incheie o polita obligatorie de asigurare a locuintelor. Din 27 iulie, amenzile contraventionale constituie venituri la bugetul de stat in cota de 40%, iar restul de 60% se duc la bugetul autoritatilor locale de pe raza teritoriala in care locuieste contravenientul.
Vechea reglementare stabilea ca aceste amenzi constituiau venituri la bugetul de stat in cota de 40%, catre Comisia de Supraveghere a Asigurarilor – 40% iar restul de 20% se duceau la bugetul autoritatilor locale.
Prin marirea procentului care ramane la bugetul autoritatilor locale, acestea sunt stimulate in aplicarea amenzilor.

Legea introduce si un nou document: certificatul de asigurare – document care atestă existenţa unei poliţe de asigurare obligatorie PAD pentru locuinţa respectivă, eliberat împreună cu poliţa de asigurare PAD.
Astfel, incepand cu 27 iulie, dovada existenţei asigurării obligatorii PAD, în cazul controalelor efectuate de autorităţile abilitate, o constituie poliţa de asigurare PAD sau certificatul de asigurare.

In cazul în care o persoană are atât un contract de asigurare obligatorie, cât şi unul de asigurare facultativă, plata despăgubirilor se face mai întâi în baza contractului de asigurare obligatorie, urmând ca pentru restul de despăgubire neacoperit plata să se facă în baza contractului de asigurare facultativă. Valoarea asigurată luată în calcul la stabilirea ratei asigurării facultative reprezintă diferenţa dintre valoarea totală a locuinţei asigurate şi valoarea asigurată luată în calcul la stabilirea ratei asigurării obligatorii.

PRESEDINTE
Mihai Mereuta

Acest post a fost postat in categoria: Noutati

Invitatie seminar cu tema: ADMINISTRAREA IMOBILELOR DE LOCUIT – CONDITII SI OPORTUNITATI!

miercuri, iulie 31, 2013 5:27

In cadrul seminariilor complet gratuite adresate membrilor si reprezentantilor asociatiilor de proprietari, joi, 01.08.2013, ora 11.00, Sala de Seminar de la Sphera (str. Sg. Nutu Ion nr. 44 Sectorului 5 Bucuresti – sediul Ligii Habitat), are loc Seminarul cu tema: ADMINISTRAREA IMOBILELOR DE LOCUIT – CONDITII SI OPORTUNITATI!
Dezbaterile  vor viza:

  • Administrarea imobilelor de catre persoane fizice, persoane fizice autorizate, intreprinderi individuale, societati comerciale (inclusiv cele infiintate de catre administratia publica locala); Relatia asociatiilor de proprietari cu acestea;
  • Obligatiile reprezentantilor asociatiilor de proprietari cu privire la administrarea imobilelor:
  • Propuneri de modificare a legislatiei;

Invitati:

  • Reprezentanti ai asociatiilor de proprietari din Bucuresti;
  • Reprezentanti ai Serviciilor pentru Asociatiile de Proprietari din cadrul Primariilor de Sector;
  • Reprezentanti ai SOCIETATILOR IN DOMENIU, PREFECTURII MUNICIPIULUI BUCURESTI, PRIMARIEI GENERALE A MUNICIPIULUI BUCURESTI, CONSILIULUI GENERAL AL MUNICIPIULUI BUCURESTI,
  • INVITATI PERMANENTI: APA NOVA BUCURESTI, RADET BUCURESTI, 3D ROMANIA
  • Specialisti in domeniu;
Acest post a fost postat in categoria: Noutati